سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوست داری بیاتو

مراقبه

نحوه انجام مراقبه :

 

چهار عدد شمع روشن کنید و آنها را روی زمین بر چهار گوشه مربعی فرضی قرار دهید . ظرفی خاک را وسط این مربع بگذارید . ظرفی دیگر مملو از آب را نیز دقیقا مقابل این ظرف قرار دهید ، به طوری که بتوانید بین این دو ظرف ، چهار زانو روبه رو شمال بنشینید . به هوایی که تنفس می کنید  به عنوان عنصر چهارم توجه کنید . یا عود بسوزانید

نفسی عمیق بکشید و شش هایتان را از این هوا پر کنید . حال به شعله شمعی که در جلوی شما واقع شده است نگاه کنید . نیرو و قدرت آن رابر خود تصدیق کنید. به خاک نیز نگاه کنید نیرو و قدرت آن را بر خود تصدیق نمایید . اب را نیز احساس کنید و نیرو ان را بر خود تصدیق کنید . حال تایید کنید که جسم شما از این چهار عنصر ساخته شده است .

چشمانتان را ببیندید و مراقبه را آغاز کنید . نفسی عمیق بکشید و از هوا بخواهید ما را از هر گونه دام ذهنی برهاند . تصور کنید این دام ها و تله ها ، در مقابل چشمانتان قرار گرفته اند . محو شدنشان را مشاهده کنید .

دوباره نفسی عمیق بکشید . به آب بگویید و شما را از شر احساسات و عواطف منفی برهاند و بخواهید تا پالایشتان کند . خود را تجسم کنید که در آن شناورید و به زیر آب حرکت می کنید. ببینید که احساسات منفی تان به سوی آب روانه و در آن گم می شوند.

کپه کوچکی خاک را مجسم کنید که بر آن بوته کوچک  آتش قار دارد . احساس کنید که هوا ، زندگی را به درون شعله های آتش تغذیه می کند . تبدیل شدن به آب  به بخار را مشاهده کنید. ببینید که تمامی این عناصر با یکدیگر عمل و شما را نیز تغذیه می کنند و کالبد های پنج گانه تان را در هماهنگی و تعادل قرار می دهند .

در کمال خضوع و فروتنی ، از این عناصر چهارگانه برای شما شفایی ارزانی داشته اند سپسگزاری کنید .

توانایی انها را در نظر آورید . آتش را در مقتدرترین شکلش مجسم کنید و صدای پروردگار را از میان شعله های آن بشوید. آب را به صورت اقیانوس دریا و رودهایی تصور کنید که قسمت های مختلف زمین را از هم جدا می کنند و یک بار دیگر این شکل از قدرت پروردگار را بشناسید . هر یک صدایی دارند. به پیامی که هر یک از آنها به شما ارسال می کنند ، گوش فرا دهید .

زمین که و دره هایش ، همین طور بادهایی کهدر ان می وزند را نیز تجسم کنید . زیبایی پروردگار را که در آنها متجلی شده است ببینید و به آواز و پیامی که برایتان می فرستند ، توجه داشته باشید .

دانید که این قدرت و زیبایی که می بینید در همین عناصری هستند که به شما همراهند . این قدرت و توان و زیبایی را همچون یکی ارثیه ارزشمند بپذیرید.

از این عناصر که  با  شما یکی شده اند ، متشکر و ادامه حمایت آنان را خواهان باشید . چشمانتان را باز کنید . با ملایمت خاک ، هوا ، آب و شعله های آتش را لمس کنید .

کاملا هوشیارانه ، از پروردگار خویش به خاطر این شفا سپاسگزاری کنید .

سه تا از شمع های روشن را خاموش کنید و یکی از آنها را در مکانی اکن نگه دارید تا شعله وربماند . کاسه های آب و خاک را نیز در دو طرف آن با احترام و تواضع قرار دهید . بعدا می توانید ، شمع را خاموش کنید و ظرف های آّ و خاک را نیز به جای خود باز گردانید.

 



Weblog Themes By Pichak

درباره وبلاگ


سلام من احمد رضایی ام دوست دارم با دوست تو که دوست داره با دوست من دوست باشه دوست نباشم

پیوندهای روزانه

  • شهر قشنگ
  • خسوف